Re: Jacobi-Davidson, Eigenvalues, N und Linearsolve

Hallo,

wo steht bitte, das die Genauigkeit der Daten mit N[datum,irgendwas] vorgegeben wird ? Die Genauigkeit der Eingabedaten wird mit SetPrecision[]
angegeben.
Weil
In[]:=lst = {1, 2.1, 3.2};
     Precision /@ N[{1, 2.1, 3.2}, 30]

Out[]={30., MachinePrecision, MachinePrecision}

ergibt, aber

In[]:=Precision /@ SetPrecision[{1, 2.1, 3.2}, 30]

Out[]={30., 30., 30.}

Die möglichen Method Optionen für LinearSolve[] stehen im Handbuch also

Settings for exact and symbolic matrices include "CofactorExpansion", "DivisionFreeRowReduction" and "OneStepRowReduction". Settings for approximate numerical matrices include "Cholesky", and for sparse arrays "Multifrontal" and "Krylov".

Gruß

 Jens

----- Original Message ----- From: "Marc von Bredow" <mvb@XXXXXXX.de>